Badania przeprowadzone przez Kantar Polska wskazują, że Polacy najczęściej w czerwcu sięgali po młode ziemniaki (95% badanych), pomidory (94%) oraz ogórki (90%).
Na kojenych miejscach znalazły się: kapusta(66%), papryka(63%), kalafior (57%). Nieco rzadziej pieczarki (48%), brokuły(36%) i szparagi(29%).
W stosunku do czerwca 2023 najbardziej zwiększyło się spożycie papryki – 1,6 mln osób (wzrost o 9%). Drugie miejsce należy do brokuła – 0,8 mln osób (wzrost o 7%), a trzecie do kapusty – 1,3 mln osób (wzrost o 6%). W czerwcu 2024 konsumenci chętniej niż 2023 sięgali też po kalafiora, marchew, szparagi i sałatę.
Źródło: coreteam.pl

Już 13 listopada w godzinach 18:00–20:00 na platformie Zoom odbędzie się webinar „Od nasion po plony” przeznaczony dla producentów oraz pasjonatów papryki. W wydarzeniu można...
zobacz więcej
Polska jest jednym z liderów produkcji dyni w Unii Europejskiej – od 2020 roku regularnie zajmuje pierwsze miejsce pod względem areału i zbiorów tego warzywa....
zobacz więcej
W 2025 roku Polska sprowadziła rekordową ilość papryki – 62,1 tysiąca ton o wartości ponad 581 milionów złotych – pochodzącą łącznie z 21 państw. Dane...
zobacz więcej
Dni otwarte Show Farm 2025 organizowane przez firmę Hazera odbyły się 17 września 2025 roku na polach demonstracyjnych w miejscowości Kaniczki. Na Show Farm...
zobacz więcej